FrietPers

Het is voor jouw eigen zaak én voor de branche in het geheel belangrijk dat je actief in de richting van jouw klanten en de omgeving waar je bent gevestigd jouw deelname onder de aandacht brengt. Daarom hebben we voor jou een eenvoudige “perskit” gemaakt; spelregels rondom het aanleveren van persberichten, tips en voorbeeld-berichten.

Verder willen we je nogmaals wijzen op de diverse materialen die gratis te downloaden zijn vanaf deze website. Denk onder meer aan:

  • Logo’s van de Nationale Week van de Friet
  • Themabeelden
  • Posters
  • Frietfilmpje
  • Kleurplaat

Succes met de voorbereidingen en organisatie van jouw Week van de Friet bij jou in de zaak. Doe er je voordeel mee en zorg dat ook jouw zaak in de belangstelling staat in aanloop naar en tijdens deze campagneweek van ons frietje.

Mochten we je ergens mee van dienst kunnen zijn? Of heb je tips of ideeën? Laat het ons weten!

Samen bouwen we de komende jaren aan de bekendheid van dit jaarlijks terugkerend evenement bij de consument.

De perskit

Tips voor het opstellen persberichten

  • Lever je berichten per e-mail aan en zet de tekst van je bericht gewoon direct in de betreffende e-mail. Gebruik bij voorkeur geen bijlage voor de tekst: de journalist en/of redactie kan meteen uit uw e-mail de tekst halen en in de opmaak plaatsen.
  • Foto’s en logo’s wel in een aparte bijlage toevoegen; let op dat je bijlagen niet te groot worden. Foto’s van 1 tot maximaal 2 Mb zijn groot genoeg.
  • Houd je berichten beknopt; dan worden ze eerder in zijn geheel overgenomen en geplaatst.
  • Zet er ook niet meer dan 2x de naam van je zaak in
  • Stuur als het even kan ook kant-en-klaar beeldmateriaal mee: logo van de Nationale Week van de Friet , themabeeld en (eigen) foto’s
  • Plaats je eigen berichten óók op je eigen website, Facebook-pagina en Twitter er over als je zo’n account hebt
  • Op de pagina “Overzicht-tips-en-ideeen-week-van-de-friet” beschrijven we een aantal ideeën; doe er jouw voordeel mee!