Landelijke actie; Frietje Vrede

“Wij maken van elk patatje een Frietje Vrede”

Een landelijke actie voor War Child

 

Doe mee en bestel het actiepakket

 

Friet is voor iedereen een feest. Zeker voor kinderen! Althans… voor onze kinderen.

Voor kinderen die opgroeien in oorlog, zit een friet feestje er niet in. Tijdens de Week van de Friet staan we daar bij stil.

Opzet van de actie

Samen met War Child hebben we er een plug-and-play actie van gemaakt. Dus eenvoudig van opzet en toch volop mogelijkheden om hier lokaal en landelijk de publiciteit mee te halen. Voor War Child, voor de Week van de Friet én voor jou als deelnemer aan deze landelijke actie.

Frietvorkje

Een speciaal ontworpen houten frietvorkje staat centraal bij deze actie. Je kunt deze in de meegeleverde doos op de counter of bij de kassa plaatsen en kan iedereen een vorkje pakken. Als deelnemer ontvang je ook een donatiebox, waarin klanten een deel van hun wisselgeld kunnen stoppen. Zo draag je samen met je klanten met een klein gebaar bij aan iets groots.

Wanneer je deelneemt aan deze actie voor War Child, dan doneer je gedurende de Week van de Friet van ieder portie friet dat je bakt € 0,20 aan War Child. Je maakt op deze manier van ieder patatje een Frietje Vrede. Via de sociale media en het promotiemateriaal worden klanten opgeroepen om met het frietvorkje en selfie te maken en deze met #Frietjevrede te plaatsen op Facebook, Twitter of Instagram. Hiermee maken ze kans op leuke prijzen. 

 

Deelname aan deze landelijke actie bedraagt € 200. Dit is tevens jouw donatie. Hiervoor ontvang je uiterlijk in de week voorafgaande aan De Nationale Week van de Friet een actiepakket. Deze bestaat uit:

  • twee presentatiedozen met 500 Frietje Vrede-vorkjes (= 1000 x 0,20 = € 200 = jouw donatie aan War Child)
  • 1000 flyers waarmee je jouw klanten kunt informeren en wijzen op de selfie-actie 
  • een donatiebox voor bij de kassa
  • twee deelnamestickers
  • vier posters

In de perskit staat een voorbeeld van een persbericht, waarmee je de lokale media kunt informeren over jouw deelname aan deze landelijke actie voor War Child.

Heb je leuke ideeën over het inzetten van deze actie? Of wil je meer actievorkjes bestellen of extra promotiemateriaal? Een extra presentatiedoos met 500 Friet Vrede-vorkjes bedraagt € 100 (= 500 x 0,20). Dit is ook meteen jouw aanvullende donatie op de eerste donatie van € 200. Het ander promotiemateriaal wordt gratis nagestuurd. De verzendkosten voor de extra bestellingen neemt de vakvereniging ProFri voor haar rekening. Wil je vorkjes willen bijbestellen of extra promotiemateriaal, stuur dan een mail naar info@weekvandefriet.nl. We sturen je dan de extra presentatiedozen met 500 vorkjes en/of promotiemateriaal direct toe.

Aanmelden actie Frietje Vrede

Door het pakket via de webshop van de Week van de Friet te bestellen meld je je automatisch aan en heb je door de automatische betaling het eerste deel van jouw donatie van € 200 meteen voldaan.

Verdere afwikkeling van de actie

De opbrengst zal uiteindelijk hoger liggen. Dit hogere bedrag kun je o.v.v. Actie voor War Child overmaken op IBAN NL40 INGB 0657 6315 58 t.n.v. ProFri in Veldhoven. Doe dit vóór 15 oktober. Maak dit bedrag bekend bij jouw klanten. Maak er een persberichtje van voor de lokale media. In de perskit vind je een voorbeeld van dit bericht.

Op maandag 30 oktober wil vakvereniging ProFri aan War Child een check uitreiken waarop het totaal opgehaalde bedrag staat vermeld.  

Alle bedrijven die tijdens de campagneweek van ons frietje deelnemen aan deze actie voor War Child worden specifiek genoemd op de pagina met deelnemende bedrijven en worden de consumenten via de website, sociale media en diverse publicaties op deze actie voor War Child gewezen. Ook War Child gaat via haar eigen kanalen deze actie onder de aandacht van media en het publiek.

Doe mee en bestel het actiepakket

Over War Child

War Child zet zich in voor een beter leven van honderdduizenden oorlogskinderen. De missie van War Child is helder: zoveel mogelijk kinderen in of uit conflictgebieden helpen hun oorlogservaringen te verwerken. En ervoor zorgen dat ze in een veilige omgeving samen kunnen bouwen aan een vreedzame toekomst. Dit doet War Child onder andere door middel van psychosociale hulp, bescherming en onderwijs.

War Child gelooft in de kracht van vriendschap. Vriendschap geeft zekerheid. Voor oorlogskinderen zijn vrienden dan ook van enorm belang. War Child biedt hen die vriendschap. Door zoveel mogelijk mensen en middelen te activeren. Donateurs, vrijwilligers, ambassadeurs, actievoerders, bedrijven en medewerkers werken samen om dit te kunnen bereiken. War Child heeft de hulp van anderen hard nodig. Ook die van jou. Help mee. Samen halen we de oorlog uit een kind.

Twijfel niet en doe mee!