Maak er jouw eigen FrietFeest van!

“Meedoen” is meer dan alleen het ophangen van promotiemateriaal. Meedoen is er je eigen lokale FrietFeest van maken. Meedoen is uitstralen en laten zien en horen dat je achter de doelstellingen staat van deze campagneweek. Bespreek de deelname ook met je medewerkers, vraag hun naar actie-ideeën en betrek ze bij de hele opzet en uitvoering, want een feestje bouwen doe je niet alleen.

Neem contact op met jouw aardappel- of frietleverancier en met de vertegenwoordigers van de snacks en sauzen die je verkoopt. Betrek hen bij de invulling van jouw FrietFeest. Leuke initiatieven zullen zij vast en zeker ondersteunen. Sommige fabrikanten hebben leuk promotiemateriaal beschikbaar wat je kunt inzetten tijdens de Week van de Friet.

Meedoen begint met aanmelden en vervolgens met het opplakken van de deelnamestickers en ophangen van de posters die je na aanmelding krijgt toegestuurd. Presenteer de informatiefolders “Van aardappel tot frietje” die je extra kunt bestellen direct bij de kassa. Net zoals de informatiezuiltjes voor op de tafels en het frietfilmpje wat je kunt downloaden en op de eigen schermen in de zaak kunt tonen. Dan heb je het begin!

Maar om er een echt FrietFeest van te maken is er meer actie nodig. Sluit de lokale pers aan, trakteer de bewoners van een verzorgingstehuis in de buurt op een friet met snack, doe ook mee aan de landelijk FrietReview-actie en de FrietKleurplaat-actie, organiseer het Groot FrietAlarm, stuur hierover persberichtjes én foto’s naar de media. En sluit bij elk persbericht – dat je per email naar de weekbladen stuurt – ook telkens de logo’s bij van de Week van de Friet (ook die kun je downloaden van deze website). Maak geregeld een gekke, grappige foto van jouw als eigenaar met een klant en plaats deze op Twitter of Facebook (wel even toestemming vragen aan je klant!). Kortom, denk samen met je medewerkers na over jouw eigen FrietFeest en maak er een happening van.

Kijk zeker ook in de webshop of je nog aanvullend materiaal nodig hebt; bijvoorbeeld de speciale Week van de Friet puntzakken voor een leuke frietactie.

Alle informatie is voor iedereen toegankelijk. Zo hebben we nog veel meer ideeën en tips beschikbaar voor leuke activiteiten en acties.

Klik hier voor het volledige overzicht.

 

Meld in elk geval je actie en/of activiteit bij ons aan. Wanneer we benaderd worden door de media of door consumenten, dan kunnen we hier melding van maken.

Eén ding is zeker, als iedere deelnemer de Week van de Friet actief uitdraagt en communiceert, dan laten we tijdens de campagneweek de  ons frietje – en daarmee de frituurbranche – van zijn beste kant zien. We brengen ‘frituren’ als eeuwenoude bereidingswijze van voedsel positief onder de aandacht bij de consument! Door eerlijke, objectieve informatie te verstrekken over de herkomst en verwerking van ons frietje, meer van ons ambacht en vakmanschap laten zien, dan kunnen we de verkeerde beeldvorming bij de consument over friet, kroketten en andere gefrituurde lekkernijen mogelijk veranderen.

De komende jaren bouwen we verder aan de bekendheid van dit jaarlijks terugkerend evenement bij de consument.

Heb je vragen of opmerkingen?
Of heb je tips of ideeën?
Laat het ons weten en deel het met je collega’s!

Aanmelden als deelnemer

Aanmelden activiteit