Een week lang positieve aandacht voor friet

De Week van de Friet viert dit jaar zijn eerste lustrum! Voor de vijfde keer in successie staat de campagne van ’s lands grootste frietviering op het programma. Zaterdag 29 september begint het. Zondag 7 oktober is het alweer voorbij. Het Nederlands Frituurcentrum ondersteunt de feestelijke campagne met materiaal dat je online kunt bestellen. Maar het feestje in jouw zaak moet je natuurlijk zelf maken!

De Nationale Week van de Friet is een initiatief van de Vereniging Professionele Frituurders (ProFri), maar staat open voor iedereen! Het frietje is tenslotte van ons allemaal! Met deze jaarlijkse campagneweek werken we samen met de deelnemers, partners, sponsors en supporters aan het verbeteren van het imago van friet, kroketten en andere gefrituurde lekkernijen. Met dit initiatief willen we bijdragen aan een verbetering van de bedrijfsresultaten van professionele frituurbedrijven voor de langere termijn. Dus ook voor jouw bedrijf en daarmee ook voor fabrikanten en leveranciers van friet, snacks, sauzen en olie- en frituurvet. Meld je dus aan als deelnemer of als sponsor.

Deelname aan de Week van de Friet is niet helemaal kosteloos. We vragen aan frituurondernemers een bijdrage van 75 euro in de organisatiekosten. Ben je lid van ProFri, dan is de bijdrage slechts 50 euro, want een deel van de kosten wordt betaald door de vereniging. Fabrikanten, grossiers en dienstverleners kunnen op verschillende manieren een bijdrage leveren aan dit initiatief.

 

Frietkritiek

Het frietje krijgt er in de publieke opinie vaak van langs. Friet zou ongezond, vet of onverantwoord zijn. Vakvereniging ProFri vindt dat dit eenvoudige en (h)eerlijke product beter verdient. Daarom geeft de campagneorganisatie in aanloop naar en tijdens de Nationale Week van de Friet eerlijke, objectieve informatie over de herkomst en verwerking ervan. Maar ook over het ambacht en het vakmanschap van de professionele frituurders.

Deelnemende frietverkopende bedrijven laten tijdens de campagneweek hun specialiteit van zijn beste kant zien. Ook het frituren als oude bereidingswijze wordt positief onder de aandacht gebracht. Want: “Goed gefrituurd, da’s lekker genieten”. De Nationale Week van de Friet is dé manier om de consument met deze boodschap te kunnen bereiken.

 

Doe dus mee!

Door deel te nemen aan De Nationale Week van de Friet draag je samen met alle deelnemende frituurprofessionals bij aan een betere beeldvorming bij de consument over ons frietje. Na aanmelding ontvang je verdere informatie, twee deelnamestickers en een aantal posters. Hiermee kun je direct een begin maken met de communicatie richting jouw klanten.

Wil je uitbundiger de Week van de Friet uitdragen? Dat kan. Zo kun je gratis gebruikmaken van alle digitale bestanden van de verschillende logo’s, themabeelden, posters, kleurplaat en het filmpje “Van aardappel tot frietje”. Tegen betaling kun je ook dit jaar weer diverse promotiematerialen bestellen. Ga hiervoor naar de webshop elders op deze website.

 

Samen maken we er een groot succes van!

Het beschikbare beeldmateriaal en het filmpje kun je op allerlei manieren gebruiken: natuurlijk op je website, op je Facebookpagina, in eventuele nieuwsbrieven, op de schermen in jouw zaak en misschien nog wel op andere manieren.

Bespreek jouw deelname ook met je medewerkers, vraag hun naar actie-ideeën en betrek ze bij de hele opzet en uitvoering, want een feestje bouwen doe je niet alleen. Je hoeft overigens niet alles zelf te bedenken. Elders op deze website vind je een overzicht met leuke ideeën t.b.v. lokale acties, informatie over de landelijke actie in samenwerking met War Child en een perskit wat je helpt bij het regelen en verkrijgen van free publicity in jouw vestigingsplaats.

 

Aanmelden activiteiten

Wanneer je weet welke activiteiten je gaat ondernemen, meld deze dan via deze website aan. Wanneer we als campagneorganisatie door de media of consumenten worden benaderd, dan kunnen we hiervan melding maken.

 

Meld je nu aan!

Om het een en ander organisatorisch in goede banen te leiden vragen we je om je zo snel mogelijk via deze website aan te melden als deelnemer. Via het opgegeven e-mailadres word je verder geïnformeerd en op de hoogte gehouden van de activiteiten en ontwikkelingen rondom de jaarlijkse campagneweek van ons frietje.

Doe ook mee! En meld je vandaag aan als deelnemer of sponsor van de 5e editie van De Nationale Week van de Friet. Het frietje is tenslotte van ons allemaal!

 

Ja, ik word deelnemer

Ja, ik word partner, sponsor of supporter