Waarom organiseren jullie niet de Week van de Cafetaria?

Onze lekkere frietjes zijn de reden waarom de consument naar ons komt. En datzelfde frietje krijgt er in de publieke opinie er vaak van langs. Friet zou ongezond, vet of onverantwoord zijn. Samen met veel collega’s vinden wij dat dit eenvoudige en (h)eerlijke product beter verdient.

Daarom geeft de campagneorganisatie in aanloop naar en tijdens de Nationale Week van de Friet eerlijke, objectieve informatie over de herkomst en verwerking ervan. Maar ook over het ambacht en het vakmanschap van de professionele frituurders.

Deelnemende frietverkopende bedrijven laten tijdens de campagneweek hun specialiteit van zijn beste kant zien. Ook het frituren als bereidingswijze van voedsel wordt in aanloop naar en tijdens de campagneweek positief onder de aandacht gebracht. Want: “Goed gefrituurd, da’s lekker genieten”. De Nationale Week van de Friet is dé manier om de consument met deze boodschap te kunnen bereiken.

 

Wist je dat er in Nederland meer dan 5600 frituurbedrijven zijn en dat in deze bedrijven ruim 55.000 mensen werkzaam zijn? Lees er alles over in het vakblad Frituurwereld nummer 5, pagina 30 t/m 35.